Nominacje do nagrody
NIKE 2019
Pedago­giczna
Biblio­teka Wojewódzka

im. Mariana Rejew­skiego w Bydgoszczy katalog »

Oferta

Katalogi i bazy biblio­gra­ficzne

Katalogi i bazy biblio­gra­ficzne

KATALOG INTEGRO, Biblio­grafia Zagad­nień Pedago­gicz­nych, Biblio­grafia woj. kujawsko-pomor­skiego (region bydgoski, region toruńsko-włocławski)

Udostęp­nianie zbiorów

Udostęp­nianie zbiorów

Godziny otwarcia – ponie­działek: 9:00 – 15:00, wtorek-piątek: 9:00 – 19:00, sobota: 9:00 – 15:00. Regulamin udostęp­niania zbiorów

Niepeł­no­sprawni

Niepeł­no­sprawni

Infor­macja dla osób doświad­cza­ją­cych trwale lub okresowo trudności w komuni­ko­waniu i poruszaniu się, pragną­cych skorzy­stać z zasobów i usług biblio­teki

Czytelnia online

Czytelnia online

Dostęp do serwisu IBUK LIBRA zawie­ra­ją­cego elektro­niczne wersje książek nauko­wych. Cyfrowa wypoży­czalnia między­bi­blio­teczna książek i czaso­pism nauko­wych ACADE­MICA

Zajęcia eduka­cyjne

Zajęcia eduka­cyjne

Organi­zacja zajęć eduka­cyj­nych dla uczniów na wszyst­kich etapach kształ­cenia. Oferta na rok 2018/19

Biblio­grafie

Biblio­grafie

Zesta­wiania biblio­gra­ficzne na zamówienie nauczy­cieli. Na stronie inter­ne­towej dostępne są zesta­wienia prezen­tu­jące zbiory Biblio­teki na aktualne i ważne tematy.

Organi­zacja konkursów

Organi­zacja konkursów

Quizy, konkursy trady­cyjne i inter­ne­towe, literackie, plastyczne, roczni­cowe.

Wspoma­ganie szkół

Wspoma­ganie szkół

Sieci współ­pracy i samokształ­cenia nauczy­cieli. Szkolenia i warsz­taty dla nauczy­cieli. Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów. Promo­wanie dobrych praktyk. O wspoma­ganiu

Lekcje muzealne

Lekcje muzealne

Szkoła naszych dziadków i pradziadków; Losy nauczy­cieli bydgo­skich w latach 1939 – 1945; Tajne nauczanie; Sprawie­dliwi wśród Narodów Świata – Irena Sendle­rowa; Sekrety Bydgoszczy… Wszystkie tematy

Medio­teka

Medio­teka

Medio­teka Języka Niemiec­kiego pod patro­natem Goethe Institut, a także bogate zbiory do nauczania języka angiel­skiego, francu­skiego, hiszpań­skiego. Zbiory dźwię­kowe, filmy, audio­booki.

Uczeń zdolny

Uczeń zdolny

Oferta specjalna w dostępie do zbiorów dla uczniów z rekomen­dacją nauczy­ciela prowa­dzą­cego.

Dostęp do Inter­netu

Dostęp do Inter­netu

Bezprze­wo­dowy dostęp do sieci Internet dla użytkow­ników posia­da­ją­cych przenośne urządzenia zgodne z Wi-Fi. Możli­wość korzy­stania z kompu­terów w Wydziale Infor­macji.

Konfe­rencje i warsz­taty

Konfe­rencje i warsz­taty

Organi­zacja konfe­rencji metodycz­nych, warsz­tatów i szkoleń dla nauczy­cieli.

Wolon­ta­riat

Wolon­ta­riat

Projekty wolon­ta­riatu europej­skiego w biblio­tece: Travel to Europe, Together in Europe, To Be Like Libra­rian. (więcej…)

Wydarzenia

«
»
Pn
Wt
Śr
Czw
Pt
So
Nd
Styczeń
Styczeń
Styczeń
Styczeń
1
  • Stara szkoła
    10:00 -11:00
    01-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Losy nauczy­cieli bydgo­skich
    10:00 -11:00
    01-02-2019

    Zajęcia poświę­cone nauczy­cielom, którzy zginęli w masowych egzeku­cjach i w obozach zagłady podczas okupacji hitle­row­skiej. Bydgoski wrzesień 1939 r. oraz tajne nauczanie. Zwiedzanie stałej wystawy.

  • Stara szkoła
    11:00 -12:00
    01-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Losy nauczy­cieli bydgo­skich
    11:00 -12:00
    01-02-2019

    Zajęcia poświę­cone nauczy­cielom, którzy zginęli w masowych egzeku­cjach i w obozach zagłady podczas okupacji hitle­row­skiej. Bydgoski wrzesień 1939 r. oraz tajne nauczanie. Zwiedzanie stałej wystawy.

  • Poznajmy się!
    13:00 -14:30
    01-02-2019

    Zajęcia „Poznajmy się” przezna­czone dla uczniów klas 1 – 4 szkół podsta­wo­wych organi­zo­wane w ramach kampanii społecznej „Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie!“ z okazji Między­na­ro­do­wego Dnia Białej Laski. Celem zajęć jest:

    • Kształ­to­wanie postaw społecz­nych opartych na otwar­tości, tolerancji i empatii wobec osób niepeł­no­spraw­nych wzrokowo;
    • Zwięk­szenie integracji osób niewi­do­mych ze środo­wi­skiem społecznym i popra­wienie ich funkcjo­no­wania w tym środo­wisku;
    • Przygo­to­wanie społe­czeń­stwa do udzie­lania właściwej pomocy osobom z dysfunkcją wzroku, zauwa­żenie ich problemów;
    • Zapobie­ganie wyklu­czeniu społecz­nemu osób niepeł­no­spraw­nych wzrokowo.
2
3
4
  • Progra­mo­wanie z Ozobotem
    09:00 -10:30
    04-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły podsta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozumienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania problemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania problemów z wykorzy­sta­niem urządzeń cyfro­wych.
5
  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    05-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Progra­mo­wanie z Ozobotem
    09:00 -11:00
    05-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły podsta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozumienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania problemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania problemów z wykorzy­sta­niem urządzeń cyfro­wych.
6
  • Stara szkoła
    10:00 -11:30
    06-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

7
8
9
10
11
  • Stara szkoła
    11:00 -12:30
    11-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

12
  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    12-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Sprawie­dliwi wśród Narodów Świata – Irena Sendle­rowa
    12:00 -13:30
    12-02-2019

    Zajęcia dla młodzieży.

  • Progra­mo­wanie z Ozobotem
    12:00 -13:30
    12-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły podsta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozumienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania problemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania problemów z wykorzy­sta­niem urządzeń cyfro­wych.
  • Stara szkoła
    16:00 -17:30
    12-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

13
  • Stara szkoła
    09:45 -11:00
    13-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Progra­mo­wanie z Ozobotem
    12:00 -13:30
    13-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły podsta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozumienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania problemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania problemów z wykorzy­sta­niem urządzeń cyfro­wych.
14
15
  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    15-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    12:30 -13:15
    15-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

16
17
18
  • Akademia Gier Logicz­nych
    09:30 -11:00
    18-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Karnawał w Polsce i na świecie
    12:00 -14:00
    18-02-2019

    Spotkanie z cyklu „Głośne Czytanie” dla członków Polskiego Związku Niewi­do­mych.

  • Bydgoszcz stolicą regionu kujawsko-pomor­skiego
    13:30 -15:00
    18-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

19
  • Akademia Gier Logicz­nych
    09:30 -11:00
    19-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Germa­ni­zacja i rusyfi­kacja szkol­nictwa w okresie zaborów
    11:00 -12:00
    19-02-2019

    Uczniowie polscy w walce o język ojczysty – zajęcia dla dzieci i młodzieży.
  • Klub Enigma
    11:15 -12:00
    19-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

20
  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    20-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    09:00 -10:00
    20-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    10:00 -11:00
    20-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    11:00 -12:00
    20-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    12:00 -13:00
    20-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

21
  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    21-02-2019

    Gracze muszą opuścić pomiesz­czenie w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • To, co konieczne, to, co zbyteczne
    09:00 -09:45
    21-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne przygo­to­wane w ramach projektu „Wszystko, co najważ­niej­sze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    09:00 -09:45
    21-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    10:00 -10:45
    21-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • To, co konieczne, to, co zbyteczne
    10:00 -10:45
    21-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne przygo­to­wane w ramach projektu „Wszystko, co najważ­niej­sze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    21-02-2019

    Gracze muszą opuścić pomiesz­czenie w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • To, co konieczne, to, co zbyteczne
    11:00 -11:45
    21-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne przygo­to­wane w ramach projektu „Wszystko, co najważ­niej­sze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    11:00 -11:45
    21-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    21-02-2019

    Gracze muszą opuścić pomiesz­czenie w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

22
  • Stara szkoła
    10:30 -12:00
    22-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    12:30 -13:15
    22-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Spotkanie nauczy­cieli jęz. niemiec­kiego
    16:45 -18:45
    22-02-2019

    Spotkanie w ramach sieci współ­pracy i samokształ­cenia nauczy­cieli jęz. niemiec­kiego koordy­no­wanej przez p. Katarzynę Karską-Rasmus, nauczy­ciela konsul­tanta z KPCEN w Bydgoszczy.

23
24
25
  • Akademia Gier Logicz­nych
    09:00 -10:30
    25-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Sekrety Bydgoszczy
    11:15 -12:45
    25-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów kl. 1 – 3 szkół podsta­wo­wych przybli­ża­jące najcie­kawsze wydarzenia z historii Bydgoszczy.

26
  • Uczucie w moim życiu
    09:00 -10:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Klub Enigma
    09:30 -10:30
    26-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    09:30 -10:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • To, co konieczne, to, co zbyteczne
    09:30 -10:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla młodzieży przygo­to­wane w ramach projektu „Wszystko, co najważ­niejsze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • To, co konieczne, to, co zbyteczne
    10:30 -11:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla młodzieży przygo­to­wane w ramach projektu „Wszystko, co najważ­niejsze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    10:30 -11:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:30 -11:30
    26-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Uczucie w moim życiu
    11:00 -12:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Klub Enigma
    11:30 -12:30
    26-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut rozwiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Akademia Gier Logicz­nych
    11:30 -12:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla uczniów.

  • To, co konieczne, to, co zbyteczne
    11:30 -12:30
    26-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla młodzieży przygo­to­wane w ramach projektu „Wszystko, co najważ­niejsze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Stara szkoła
    16:00 -17:00
    26-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

27
  • Uczucie w moim życiu
    09:00 -10:30
    27-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Uczucie w moim życiu
    11:00 -12:30
    27-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Germa­ni­zacja i rusyfi­kacja szkol­nictwa w okresie zaborów
    11:30 -12:30
    27-02-2019

    Uczniowie polscy w walce o język ojczysty – zajęcia dla dzieci i młodzieży.
  • Progra­mo­wanie z Ozobotem
    12:30 -14:00
    27-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły podsta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozumienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania problemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania problemów z wykorzy­sta­niem urządzeń cyfro­wych.
28
  • Uczucie w moim życiu
    09:00 -10:30
    28-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Stara szkoła
    10:00 -11:30
    28-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Wielka Liga Czytel­ników
    10:00 -11:30
    28-02-2019

    IV Ogólno­polski Konkurs dla uczniów szkół podsta­wo­wych. II Etap powia­towy – test druży­nowy.

  • Uczucie w moim życiu
    11:00 -12:30
    28-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne w Dziecięcej Akademii Czytania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III promu­jące czytel­nictwo. Głośne czytanie wybra­nych tekstów literac­kich o tematyce związanej z tematem spotkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane pogadanką lub prezen­tacją wprowa­dza­jącą, zabaw­nymi i cieka­wymi anegdo­tami, rozmową kiero­waną z dziećmi na temat czyta­nych utworów oraz dającą im możli­wość wyrażenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wykonują prace plastyczne lub inne zadania (np. krzyżówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

Marzec
Marzec
Marzec

O biblio­tece

Wydział Udostęp­niania Zbiorów
Wydział Groma­dzenia i Opraco­wania Zbiorów
Wydział Infor­macji i Wspoma­gania Placówek Oświa­to­wych
Muzeum Oświaty
Wydział Admini­stra­cyjno-Gospo­darczy
Kodeks etyki pracow­ników
Archiwum wydarzeń
Historia biblio­teki
Struk­tura organi­za­cyjna
Wydział Udostęp­niania Zbiorów

Wydział Udostęp­niania Zbiorów

KIEROWNIK WYDZIAŁU: Małgo­rzata Zapędowska

tel. 52 341 30 74 wew. 18 czytelnia@​pbw.​bydgoszcz.​pl
tel. 52 341 30 74 / 52 341 19 84 wew.17 wypozyczalnia@​pbw.​bydgoszcz.​pl

W ramach wydziału funkcjo­nują: Czytelnia Główna, Wypoży­czalnia, Zbiory Audio­wi­zu­alne. (więcej…)

Wydział Groma­dzenia i Opraco­wania Zbiorów

Wydział Groma­dzenia i Opraco­wania Zbiorów

KIEROWNIK WYDZIAŁU: Lucyna Poźnia­kowska-Misiak

Tel. 52 341 19 84 wew. 13 – opraco­wanie
Tel. 52 340 01 40 – groma­dzenie

opracowanie@​pbw.​bydgoszcz.​pl

gromadzenie@​pbw.​bydgoszcz.​pl

Wydział Infor­macji i Wspoma­gania Placówek Oświa­to­wych

Wydział Infor­macji i Wspoma­gania Placówek Oświa­to­wych

KIEROWNIK WYDZIAŁU: Ewa Bedełek

Tel. 52 341 30 74 / 52 341 19 84 wew. 16

pbw@​pbw.​bydgoszcz.​pl

W ramach wydziału funkcjo­nuje:
Czytelnia Biblio­gra­ficzna i Inter­ne­towe Centrum Infor­macji Multi­me­dialnej. (więcej…)

Muzeum Oświaty

Muzeum Oświaty

KIEROWNIK WYDZIAŁU: Joanna Grabowska-Janowiak

Czynne:
ponie­działek 8:00 – 15:00
wtorek 8:00 – 17:00
środa, czwartek, piątek 8:00 – 15:00

Tel. 52 342 65 90
muzeumoswiaty@​poczta.​onet.​pl

Muzeum funkcjo­nuje od 15 września 1985 roku, a w struk­turze Pedago­gicznej Biblio­teki Wojewódz­kiej w Bydgoszczy od 1992 roku. (więcej…)

Wydział Admini­stra­cyjno-Gospo­darczy

Wydział Admini­stra­cyjno-Gospo­darczy

KIEROWNIK WYDZIAŁU: Małgo­rzata Wierz­bowska

Tel. 52 341 30 74
Tel. 52 341 19 84
administracja@​pbw.​bydgoszcz.​pl

Kodeks etyki pracow­ników

Kodeks etyki pracow­ników

Kodeks etyki pracow­ników Pedago­gicznej Biblio­teki Wojewódz­kiej w Bydgoszczy wyznacza standardy postę­po­wania pracow­ników w związku z wykony­wa­niem przez nich zadań służby publicznej, rozumianej nie tylko jako wykony­wanie poleceń zwierzch­ników, lecz również jako służenie interesom wspól­noty samorzą­dowej i społecz­ności lokalnej oraz postę­po­wanie zgodnie z warto­ściami przyję­tymi w demokra­tycznym społe­czeń­stwie.

Historia biblio­teki

Historia biblio­teki

Biblio­teka powstała w 1921 r. w Toruniu jako Okręgowa Biblio­teka Pedago­giczna Kurato­rium Okręgu Szkol­nego Pomor­skiego z inicja­tywy pierw­szego kuratora Zygmunta Gąsio­row­skiego. Księgo­zbiór groma­dzono w oparciu o apel zwrócony do wydaw­nictw i księgarń.

W 1932 r. w związku z likwi­dacją kurato­rium księgo­zbiór przeka­zano biblio­tece w Grudziądzu.

Biblio­teka wznowiła swoją działal­ność 1 paździer­nika 1938 r. w (więcej…)

Struk­tura organi­za­cyjna

Struk­tura organi­za­cyjna

DYREKTOR BIBLIO­TEKI


mgr Ewa Pronobis-Sosnowska

tel. 52 341 19 84

dyrektor@​pbw.​bydgoszcz.​pl

WYDZIAŁY:

WYDZIAŁ GROMA­DZENIAOPRACO­WANIA ZBIORÓW
WYDZIAŁ UDOSTĘP­NIANIA ZBIORÓW
WYDZIAŁ INFOR­MACJIWSPOMA­GANIA PLACÓWEK OŚWIA­TO­WYCH
MUZEUM OŚWIATY
WYDZIAŁ ADMINI­STRA­CYJNO-GOSPO­DARCZY

Kontakt

Pedago­giczna Biblio­teka Wojewódzka w Bydgoszczy
ul. M. Skłodow­skiej-Curie 4
85 – 094 Bydgoszcz

Telefony:

52 341 19 84
52 341 30 74 

numery wewnętrzne:
Fax – 10,
Sekre­ta­riat – 11,
Opraco­wanie zbiorów – 13,
Księgo­wość – 14,
Zbiory Audio­wi­zu­alne – 15,
Wydział Infor­macji i Wspoma­gania
Placówek Oświa­to­wych – 16,
Wypoży­czalnia – 17,
Czytelnia – 18

52 341 71 86 (Księgo­wość)
52 340 01 40 (Groma­dzenie zbiorów)
52 342 65 90 (Muzeum Oświaty)

Zmień rozmiar czcionki
Zmień kontrast

Uwaga!
Zmiana godzin otwarcia biblioteki
:

29 czerwca (sobota) – nieczynne