Peda­go­giczna
Biblio­teka Woje­wódzka

im. Mariana Rejew­skiego w Byd­goszczy katalog »

Oferta

Kata­logi i bazy biblio­gra­ficzne

Kata­logi i bazy biblio­gra­ficzne

KATALOG INTEGRO, Biblio­grafia Zagad­nień Peda­go­gicz­nych, Biblio­grafia woj. kujawsko-pomor­skiego (region byd­goski, region toruńsko-wło­cławski)

Udo­stęp­nianie zbiorów

Udo­stęp­nianie zbiorów

Godziny otwarcia – ponie­działek: 9:00 – 15:00, wtorek-piątek: 9:00 – 19:00, sobota: 9:00 – 15:00. Regu­lamin udo­stęp­niania zbiorów

Nie­peł­no­sprawni

Nie­peł­no­sprawni

Infor­macja dla osób doświad­cza­ją­cych trwale lub okre­sowo trud­ności w komu­ni­ko­waniu i poru­szaniu się, pra­gną­cych sko­rzy­stać z zasobów i usług biblio­teki

Czy­telnia online

Czy­telnia online

Dostęp do serwisu IBUK LIBRA zawie­ra­ją­cego elek­tro­niczne wersje książek nauko­wych. Cyfrowa wypo­ży­czalnia między­bi­blio­teczna książek i czaso­pism nauko­wych ACA­DE­MICA

Zajęcia edu­ka­cyjne

Zajęcia edu­ka­cyjne

Orga­ni­zacja zajęć edu­ka­cyj­nych dla uczniów na wszyst­kich etapach kształ­cenia. Oferta na rok 2018/19

Biblio­grafie

Biblio­grafie

Zesta­wiania biblio­gra­ficzne na zamó­wienie nauczy­cieli. Na stronie inter­ne­towej dostępne są zesta­wienia pre­zen­tu­jące zbiory Biblio­teki na aktu­alne i ważne tematy.

Orga­ni­zacja kon­kursów

Orga­ni­zacja kon­kursów

Quizy, kon­kursy tra­dy­cyjne i inter­ne­towe, lite­rackie, pla­styczne, rocz­ni­cowe. Aktu­alne: Mój bajkowy przy­ja­ciel

Wspo­ma­ganie szkół

Wspo­ma­ganie szkół

Sieci współ­pracy i samo­kształ­cenia nauczy­cieli. Szko­lenia i warsz­taty dla nauczy­cieli. Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów. Pro­mo­wanie dobrych praktyk. O wspo­ma­ganiu

Lekcje muze­alne

Lekcje muze­alne

Szkoła naszych dziadków i pra­dziadków; Losy nauczy­cieli byd­go­skich w latach 1939 – 1945; Tajne nauczanie; Spra­wie­dliwi wśród Narodów Świata – Irena Sen­dle­rowa; Sekrety Byd­goszczy… Wszystkie tematy

Medio­teka

Medio­teka

Medio­teka Języka Nie­miec­kiego pod patro­natem Goethe Institut, a także bogate zbiory do nauczania języka angiel­skiego, fran­cu­skiego, hisz­pań­skiego. Zbiory dźwię­kowe, filmy, audio­booki.

Uczeń zdolny

Uczeń zdolny

Oferta spe­cjalna w dostępie do zbiorów dla uczniów z reko­men­dacją nauczy­ciela pro­wa­dzą­cego.

Dostęp do Inter­netu

Dostęp do Inter­netu

Bez­prze­wo­dowy dostęp do sieci Internet dla użyt­kow­ników posia­da­ją­cych prze­nośne urzą­dzenia zgodne z Wi-Fi. Moż­li­wość korzy­stania z kom­pu­terów w Wydziale Infor­macji.

Kon­fe­rencje i warsz­taty

Kon­fe­rencje i warsz­taty

Orga­ni­zacja kon­fe­rencji meto­dycz­nych, warsz­tatów i szkoleń dla nauczy­cieli.

Wolon­ta­riat

Wolon­ta­riat

Pro­jekty wolon­ta­riatu euro­pej­skiego w biblio­tece: Travel to Europe, Toge­ther in Europe, To Be Like Libra­rian. (więcej…)

Wyda­rzenia

«
»
Pn
Wt
Śr
Czw
Pt
So
Nd
Styczeń
Styczeń
Styczeń
Styczeń
1
  • Stara szkoła
    10:00 -11:00
    01-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Losy nauczy­cieli byd­go­skich
    10:00 -11:00
    01-02-2019

    Zajęcia poświę­cone nauczy­cielom, którzy zginęli w maso­wych egze­ku­cjach i w obozach zagłady podczas oku­pacji hitle­row­skiej. Byd­goski wrze­sień 1939 r. oraz tajne nauczanie. Zwie­dzanie stałej wystawy.

  • Stara szkoła
    11:00 -12:00
    01-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Losy nauczy­cieli byd­go­skich
    11:00 -12:00
    01-02-2019

    Zajęcia poświę­cone nauczy­cielom, którzy zginęli w maso­wych egze­ku­cjach i w obozach zagłady podczas oku­pacji hitle­row­skiej. Byd­goski wrze­sień 1939 r. oraz tajne nauczanie. Zwie­dzanie stałej wystawy.

  • Poznajmy się!
    13:00 -14:30
    01-02-2019

    Zajęcia „Poznajmy się” prze­zna­czone dla uczniów klas 1 – 4 szkół pod­sta­wo­wych orga­ni­zo­wane w ramach kam­panii spo­łecznej „Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie!“ z okazji Mię­dzy­na­ro­do­wego Dnia Białej Laski. Celem zajęć jest:

    • Kształ­to­wanie postaw spo­łecz­nych opar­tych na otwar­tości, tole­rancji i empatii wobec osób nie­peł­no­spraw­nych wzro­kowo;
    • Zwięk­szenie inte­gracji osób nie­wi­do­mych ze śro­do­wi­skiem spo­łecznym i popra­wienie ich funk­cjo­no­wania w tym śro­do­wisku;
    • Przy­go­to­wanie spo­łe­czeń­stwa do udzie­lania wła­ściwej pomocy osobom z dys­funkcją wzroku, zauwa­żenie ich pro­blemów;
    • Zapo­bie­ganie wyklu­czeniu spo­łecz­nemu osób nie­peł­no­spraw­nych wzro­kowo.
2
3
4
  • Pro­gra­mo­wanie z Ozo­botem
    09:00 -10:30
    04-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły pod­sta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozu­mienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów z wykorzy­sta­niem urzą­dzeń cyfro­wych.
5
  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    05-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Pro­gra­mo­wanie z Ozo­botem
    09:00 -11:00
    05-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły pod­sta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozu­mienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów z wykorzy­sta­niem urzą­dzeń cyfro­wych.
6
  • Stara szkoła
    10:00 -11:30
    06-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

7
8
9
10
11
  • Stara szkoła
    11:00 -12:30
    11-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

12
13
  • Stara szkoła
    09:45 -11:00
    13-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Pro­gra­mo­wanie z Ozo­botem
    12:00 -13:30
    13-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły pod­sta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozu­mienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów z wykorzy­sta­niem urzą­dzeń cyfro­wych.
14
15
  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    15-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    12:30 -13:15
    15-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

16
17
18
  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:30 -11:00
    18-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Kar­nawał w Polsce i na świecie
    12:00 -14:00
    18-02-2019

    Spo­tkanie z cyklu „Głośne Czy­tanie” dla członków Pol­skiego Związku Nie­wi­do­mych.

  • Byd­goszcz stolicą regionu kujawsko-pomor­skiego
    13:30 -15:00
    18-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

19
20
  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    20-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:00 -10:00
    20-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    10:00 -11:00
    20-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    11:00 -12:00
    20-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    12:00 -13:00
    20-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    20-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

21
22
  • Stara szkoła
    10:30 -12:00
    22-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    12:30 -13:15
    22-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy powinni ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Spo­tkanie nauczy­cieli jęz. nie­miec­kiego
    16:45 -18:45
    22-02-2019

    Spo­tkanie w ramach sieci współ­pracy i samo­kształ­cenia nauczy­cieli jęz. nie­miec­kiego koor­dy­no­wanej przez p. Kata­rzynę Karską-Rasmus, nauczy­ciela kon­sul­tanta z KPCEN w Byd­goszczy.

23
24
25
  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:00 -10:30
    25-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Sekrety Byd­goszczy
    11:15 -12:45
    25-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów kl. 1 – 3 szkół pod­sta­wo­wych przy­bli­ża­jące naj­cie­kawsze wyda­rzenia z historii Byd­goszczy.

26
  • Uczucie w moim życiu
    09:00 -10:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Klub Enigma
    09:30 -10:30
    26-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:30 -10:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • To, co konieczne, to, co zby­teczne
    09:30 -10:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla mło­dzieży przy­go­to­wane w ramach pro­jektu „Wszystko, co naj­waż­niejsze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o war­to­ściach”.

  • To, co konieczne, to, co zby­teczne
    10:30 -11:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla mło­dzieży przy­go­to­wane w ramach pro­jektu „Wszystko, co naj­waż­niejsze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o war­to­ściach”.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    10:30 -11:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:30 -11:30
    26-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Uczucie w moim życiu
    11:00 -12:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Klub Enigma
    11:30 -12:30
    26-02-2019

    Gracze muszą w 45 minut roz­wiązać wiele zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy zabawy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    11:30 -12:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • To, co konieczne, to, co zby­teczne
    11:30 -12:30
    26-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla mło­dzieży przy­go­to­wane w ramach pro­jektu „Wszystko, co naj­waż­niejsze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o war­to­ściach”.

  • Stara szkoła
    16:00 -17:00
    26-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

27
  • Uczucie w moim życiu
    09:00 -10:30
    27-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Uczucie w moim życiu
    11:00 -12:30
    27-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Ger­ma­ni­zacja i rusy­fi­kacja szkol­nictwa w okresie zaborów
    11:30 -12:30
    27-02-2019

    Uczniowie polscy w walce o język ojczysty – zajęcia dla dzieci i mło­dzieży.
  • Pro­gra­mo­wanie z Ozo­botem
    12:30 -14:00
    27-02-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły pod­sta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozu­mienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów z wykorzy­sta­niem urzą­dzeń cyfro­wych.
28
  • Uczucie w moim życiu
    09:00 -10:30
    28-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Stara szkoła
    10:00 -11:30
    28-02-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Wielka Liga Czy­tel­ników
    10:00 -11:30
    28-02-2019

    IV Ogól­no­polski Konkurs dla uczniów szkół pod­sta­wo­wych. II Etap powia­towy – test dru­ży­nowy.

  • Uczucie w moim życiu
    11:00 -12:30
    28-02-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

Marzec
Marzec
Marzec

O biblio­tece

Wydział Udo­stęp­niania Zbiorów
Wydział Gro­ma­dzenia i Opra­co­wania Zbiorów
Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Pla­cówek Oświa­to­wych
Muzeum Oświaty
Wydział Admi­ni­stra­cyjno-Gospo­darczy
Kodeks etyki pra­cow­ników
Archiwum wyda­rzeń
Historia biblio­teki
Struk­tura orga­ni­za­cyjna
Wydział Udo­stęp­niania Zbiorów

Wydział Udo­stęp­niania Zbiorów

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Mał­go­rzata Zapę­dowska

tel. 52 341 30 74 wew. 18 czytelnia@​pbw.​bydgoszcz.​pl
tel. 52 341 30 74 / 52 341 19 84 wew.17 wypozyczalnia@​pbw.​bydgoszcz.​pl

W ramach wydziału funk­cjo­nują: Czy­telnia Główna, Wypo­ży­czalnia, Zbiory Audio­wi­zu­alne. (więcej…)

Wydział Gro­ma­dzenia i Opra­co­wania Zbiorów

Wydział Gro­ma­dzenia i Opra­co­wania Zbiorów

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Lucyna Poźnia­kowska-Misiak

Tel. 52 341 19 84 wew. 13 – opra­co­wanie
Tel. 52 340 01 40 – gro­ma­dzenie

opracowanie@​pbw.​bydgoszcz.​pl

gromadzenie@​pbw.​bydgoszcz.​pl

Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Pla­cówek Oświa­to­wych

Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Pla­cówek Oświa­to­wych

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Ewa Bedełek

Tel. 52 341 30 74 / 52 341 19 84 wew. 16

pbw@​pbw.​bydgoszcz.​pl

W ramach wydziału funk­cjo­nuje:
Czy­telnia Biblio­gra­ficzna i Inter­ne­towe Centrum Infor­macji Mul­ti­me­dialnej. (więcej…)

Muzeum Oświaty

Muzeum Oświaty

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Joanna Gra­bowska-Jano­wiak

Czynne:
ponie­działek 8:00 – 15:00
wtorek 8:00 – 17:00
środa, czwartek, piątek 8:00 – 15:00

Tel. 52 342 65 90
muzeumoswiaty@​poczta.​onet.​pl

Muzeum funk­cjo­nuje od 15 wrze­śnia 1985 roku, a w struk­turze Peda­go­gicznej Biblio­teki Woje­wódz­kiej w Byd­goszczy od 1992 roku. (więcej…)

Wydział Admi­ni­stra­cyjno-Gospo­darczy

Wydział Admi­ni­stra­cyjno-Gospo­darczy

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Mał­go­rzata Wierz­bowska

Tel. 52 341 30 74
Tel. 52 341 19 84
administracja@​pbw.​bydgoszcz.​pl

Kodeks etyki pra­cow­ników

Kodeks etyki pra­cow­ników

Kodeks etyki pra­cow­ników Peda­go­gicznej Biblio­teki Woje­wódz­kiej w Byd­goszczy wyznacza stan­dardy postę­po­wania pra­cow­ników w związku z wyko­ny­wa­niem przez nich zadań służby publicznej, rozu­mianej nie tylko jako wyko­ny­wanie poleceń zwierzch­ników, lecz również jako słu­żenie inte­resom wspól­noty samo­rzą­dowej i spo­łecz­ności lokalnej oraz postę­po­wanie zgodnie z war­to­ściami przy­ję­tymi w demo­kra­tycznym spo­łe­czeń­stwie.

Archiwum wyda­rzeń

Archiwum wyda­rzeń


ROK 2016

ROK 2015

ROK 2014

ROK 2013

ROK 2012

Historia biblio­teki

Historia biblio­teki

Biblio­teka powstała w 1921 r. w Toruniu jako Okrę­gowa Biblio­teka Peda­go­giczna Kura­to­rium Okręgu Szkol­nego Pomor­skiego z ini­cja­tywy pierw­szego kura­tora Zyg­munta Gąsio­row­skiego. Księ­go­zbiór gro­ma­dzono w oparciu o apel zwró­cony do wydaw­nictw i księ­garń.

W 1932 r. w związku z likwi­dacją kura­to­rium księ­go­zbiór prze­ka­zano biblio­tece w Gru­dziądzu.

Biblio­teka wzno­wiła swoją dzia­łal­ność 1 paź­dzier­nika 1938 r. w gmachu Książ­nicy Miej­skiej im. Miko­łaja Koper­nika w Toruniu. Od tej chwili nastę­pował coraz większy jej rozwój – tuż przed wybu­chem II wojny świa­towej księ­go­zbiór liczył 100 tys. tomów.

Podczas wojny uległo znisz­czeniu 97,5% księ­go­zbioru. Biblio­teka wzno­wiła dzia­łal­ność wiosną 1945 r. w nowym miejscu przy Placu Teatralnym, w jednym z pomiesz­czeń KOSP w Toruniu, z 2,5 tys. tomów zde­po­no­wa­nych w Książ­nicy Miej­skiej.

W 1951 r. Biblio­teka otrzy­mała nową nazwę: Peda­go­giczna Biblio­teka Woje­wódzka i stała się samo­dzielną jed­nostką orga­ni­za­cyjną w ramach Kura­to­rium. Powo­łano sieć 21 bibliotek powia­to­wych i zwięk­szono liczbę pra­cow­ników.

W 1968 r. Biblio­teka została prze­nie­siona do Byd­goszczy i otrzy­mała część budynku przy ulicy Jagiel­loń­skiej 9. Zmiana sie­dziby i wydane przez mini­ster­stwo roz­po­rzą­dzenia pocią­gnęły za sobą szereg prac orga­ni­za­cyj­nych. W końcu 1970 r. księ­go­zbiór obej­mował 51757 tomów i pre­nu­me­ro­wano 172 cza­so­pisma. Współ­pra­co­wano z Insty­tutem Kształ­cenia Nauczy­cieli i Badań Oświa­to­wych.

Nowy etap to otwarcie dzia­łal­ności 1 marca 1978 r. w sie­dzibie przy ulicy Łużyc­kiej 21. Biblio­teka zajęła parter budynku, w którym znaj­dował się Dom Stu­denta WSP. Prze­nie­siony tam księ­go­zbiór liczył 75 tys. wolu­minów i 300 tytułów cza­so­pism. Nowa sie­dziba sprzy­jała roz­wo­jowi pla­cówki, z której w więk­szym wymiarze zaczęli korzy­stać stu­denci WSP. Orga­ni­zo­wano szereg wystaw, kon­fe­rencji i współ­pra­co­wano z wieloma insty­tu­cjami. Zaowo­co­wało to w 1981 r. (roku 60-lecia ist­nienia biblio­teki) otrzy­ma­niem Medalu Komisji Edu­kacji Naro­dowej.
Z biegiem lat okazało się, że lokal zaj­mo­wany przez Biblio­tekę nie spełnia wymagań sta­wia­nych przez insty­tucję. W wyniku likwi­dacji Studium Nauczy­ciel­skiego biblio­teka otrzy­mała pro­po­zycję zaadop­to­wania jego pomiesz­czeń do swoich potrzeb.

Sie­dzibę PBW przy ulicy M. Skło­dow­skiej-Curie 4 otwarto 1 grudnia 1992 r. Do nowego lokalu prze­nie­siono księ­go­zbiór liczący wówczas 103550 wolu­minów i 144 tytuły cza­so­pism. Lepsze warunki pozwo­liły na pod­nie­sienie jakości pracy oraz wpły­nęły na zado­wo­lenie zarówno czy­tel­ników jak i biblio­te­karzy.
W 1997 r. doko­nano zmian w regu­la­minie Biblio­teki. Z księ­go­zbioru korzy­stać mogą nie tylko nauczy­ciele i stu­denci kie­runków peda­go­gicz­nych, ale również wszyscy zain­te­re­so­wani nim miesz­kańcy woje­wództwa kujawsko-pomor­skiego. W sie­dzibie przy ulicy M. Skło­dow­skiej-Curie 4 Biblio­teka działa do dnia dzi­siej­szego.

Struk­tura orga­ni­za­cyjna

Struk­tura orga­ni­za­cyjna

DYREKTOR BIBLIO­TEKImgr Ewa Pro­nobis-Sosnowska

tel. 52 341 19 84

WYDZIAŁY:

WYDZIAŁ GRO­MA­DZENIAOPRA­CO­WANIA ZBIORÓW

WYDZIAŁ UDO­STĘP­NIANIA ZBIORÓW

WYDZIAŁ INFOR­MACJIWSPO­MA­GANIA PLA­CÓWEK OŚWIA­TO­WYCH

MUZEUM OŚWIATY

WYDZIAŁ ADMI­NI­STRA­CYJNO-GOSPO­DARCZY

Kontakt

Peda­go­giczna Biblio­teka Woje­wódzka w Byd­goszczy
ul. M. Skło­dow­skiej-Curie 4
85 – 094 Byd­goszcz

Tele­fony:

52 341 19 84
52 341 30 74 

numery wewnętrzne:
Fax – 10,
Sekre­ta­riat – 11,
Opra­co­wanie zbiorów – 13,
Księ­go­wość – 14,
Zbiory Audio­wi­zu­alne – 15,
Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania
Pla­cówek Oświa­to­wych – 16,
Wypo­ży­czalnia – 17,
Czy­telnia – 18

52 341 71 86 (Księ­go­wość)
52 340 01 40 (Gro­ma­dzenie zbiorów)
52 342 65 90 (Muzeum Oświaty)

Zmień rozmiar czcionki
Zmień kontrast