Wydarzenia

«
»
Pn
Wt
Śr
Czw
Pt
So
Nd
Październik
Październik
Październik
1
2
3
4
5
6
7
  • Znam barwy i symbole narodowe
    09:00 -10:30
    07-11-2018

    Cele zajęć:

    • kształ­to­wanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsa­mości narodowej,
    • rozwi­janie u uczniów zainte­re­sowań symbo­lami narodo­wymi,
    • kształ­to­wanie postaw patrio­tycz­nych,
    • rozbu­dzanie zainte­re­sowań czytel­ni­czych.
  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    07-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Bezpie­czeń­stwo w sieci
    09:00 -10:30
    07-11-2018

    Zajęcia eduka­cyjne dla młodzieży.

  • Stara szkoła
    10:00 -11:30
    07-11-2018

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    07-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Bezpie­czeń­stwo w sieci
    11:00 -12:30
    07-11-2018

    Zajęcia eduka­cyjne dla młodzieży.

  • Znam barwy i symbole narodowe
    11:00 -12:30
    07-11-2018

    Cele zajęć:

    • kształ­to­wanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsa­mości narodowej,
    • rozwi­janie u uczniów zainte­re­sowań symbo­lami narodo­wymi,
    • kształ­to­wanie postaw patrio­tycz­nych,
    • rozbu­dzanie zainte­re­sowań czytel­ni­czych.
  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    07-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Stara szkoła
    11:30 -13:00
    07-11-2018

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­le­cia między­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    07-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

8
9
  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    09:00 -10:30
    09-11-2018

    Zajęcia dla dzieci prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­lecia między­wo­jen­nego.

  • Progra­mo­wanie z Ozobotem
    09:00 -10:30
    09-11-2018

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły podsta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozumienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania problemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania problemów z wykorzy­sta­niem urządzeń cyfro­wych.
  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    11:30 -13:00
    09-11-2018

    Zajęcia dla dzieci prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­lecia między­wo­jen­nego.

10
11
12
  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    12-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Józef Piłsudski – postać niezwykła, dla niektó­rych kontro­wer­syjna
    10:00 -12:00
    12-11-2018

    Wykład dr Katarzyny Grysiń­skiej-Jarmuły z UKW w Bydgoszczy w ramach obchodów 100-lecia niepod­le­głości.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    12-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    12-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Znam barwy i symbole narodowe
    15:10 -16:30
    12-11-2018

    Cele zajęć:

    • kształ­to­wanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsa­mości narodowej,
    • rozwi­janie u uczniów zainte­re­sowań symbo­lami narodo­wymi,
    • kształ­to­wanie postaw patrio­tycz­nych,
    • rozbu­dzanie zainte­re­sowań czytel­ni­czych.
13
14
  • Konfe­rencja „Biblio­teka – Środo­wisko – Różno­rod­ność działań“
    10:00 -14:30
    14-11-2018

    Program konfe­rencji:
    10 00 – 10 20 – Rejestracja uczest­ników

    10 20 – 11 00 – Aleksan­drów, Londyn, Feijó, Stawki. Maria Danile­wicz Zielińska – człowiek książki, inspi­rator.
    Małgo­rzata Wdowczyk – dyrektor Szkoły Podsta­wowej im. Marii Danile­wicz Zieliń­skiej w Stawkach

    11 00 – 12 00 – Wartości w litera­turze dla dzieci
    Wiesława Jędrzej­czy­kowa – redaktor naczelna Wydaw­nictwa Litera­tura

    12 00 – 12 30 Przerwa kawowa

    12 30 – 13 00 – „Kolory kultury – tworzenie projektu między­kul­tu­ro­wego w ramach działań biblio­teki szkolnej“
    Joanna Kotwicka – nauczy­ciel etyki i nauczy­ciel biblio­te­karz w Zespole Szkół nr 1 im. Bartło­mieja z Bydgoszczy w Bydgoszczy, doradca metodyczny w Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczy­cieli w Bydgoszczy w zakresie edukacji ucznia cudzo­ziem­skiego i reemi­granta, wiceprezes Fundacji Asante

    13 00 – 13 30 – Zagad­kowa biblio­teka, czyli escape room w biblio­tece
    Joanna Guzińska, Agnieszka Gąsio­rowska – Pedago­giczna Biblio­teka Wojewódzka w Bydgoszczy

    13 30 – 14 00 – Wygrana biblio­teka, czyli Akademia Gier Logicz­nych w PBW w Bydgoszczy
    Justyna Freli­chowska , Ewa Bielska – Pedago­giczna Biblio­teka Wojewódzka w Bydgoszczy

    14 00 – 14 30 – Reali­zacja Narodo­wego Programu Rozwoju Czytel­nictwa w PBW w Bydgoszczy
    Ewa Bedełek – Pedago­giczna Biblio­teka Wojewódzka w Bydgoszczy

15
  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    09:00 -10:00
    15-11-2018

    Zajęcia dla dzieci prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­lecia między­wo­jen­nego.

  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    10:00 -11:00
    15-11-2018

    Zajęcia dla dzieci prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pruskiego i dwudzie­sto­lecia między­wo­jen­nego.

16
17
18
19
  • Pastwiska wyobraźni
    09:00 -14:30
    19-11-2018

    Warsz­taty dla muzeal­ników z województwa kujawsko-pomor­skiego pt. „Edukacja niepod­le­gło­ściowa“.
    9.30 – przywi­tanie uczest­ników
    9.40 – Muzeum Oświaty w Bydgoszczy na 100-lecie odzyskania niepod­le­głości – prezen­tacja wystawy poste­rowej
    10.00 – Sprawie­dliwi wśród narodów świata – Irena Sendle­rowa
    10.30 – Marian Rejewski – bydgosz­czanin, matematyk, kryptolog – oprowa­dzenie po wystawie
    10.45 – Stara szkoła, germa­ni­zacja, Polacy walczący o niepod­le­głość
    11.15 – wystą­pienia gości
    11.45 – przerwa kawowa
    12.15 – uczest­nicy podzie­leni na grupy uczest­nicza w warsz­ta­tach i zajęciach pokazo­wych (escape room, gry histo­ryczne dot. niepo­gle­głości, robienie kotylionów
    14.30 – spotkanie autor­skie z Markiem Paster­czu­kiem i Jerzym Lelwicem – „Trzeba ginąć, stąd się nie wychodzi. Krojanty 1939 – prawdy, mity, legendy“

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    19-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    13:00 -13:45
    19-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    14:00 -14:45
    19-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

20
21
22
23
24
25
26
27
  • Sprawie­dliwi wśród Narodów Świata – Irena Sendle­rowa
    09:00 -10:30
    27-11-2018

    Zajęcia dla młodzieży.

  • Sylwetka pisarza Leopoldo Marechala i praca tłumacza jego powieści
    12:45 -14:00
    27-11-2018

    Prelekcja Sławo­mira Ściesiń­skiego na temat pracy tłumacza oraz przed­sta­wienie sylwetki autora przetłu­ma­czonej przez niego książki – Leopoldo Marechala.

  • Klub Enigma
    13:00 -13:45
    27-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    14:00 -14:45
    27-11-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydostać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba rozwiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umiejęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wykorzy­stać swoje zdolności anali­tyczne. Tutaj liczy się spostrze­gaw­czość, kreatyw­ność, spryt i wiedza.

28
29
30
Grudzień
Grudzień