Oferta szkoleń i warsz­tatów dla nauczy­cieli w roku 2018/2019

Oferta szkoleń i warsz­tatów dla nauczy­cieli w roku 2018/2019

Awans zawodowy nauczy­ciela biblio­te­karza – fakty i mity: 6 godz.
Adresaci: nauczy­ciele biblio­te­karze ubiega­jący się o stopień awansu zawodo­wego
Cele: posze­rzenie wiedzy na temat dokumen­to­wania i podsu­mo­wania stażu na kolejne stopnie awansu zawodo­wego, uzyskanie praktycz­nych wskazówek dotyczą­cych groma­dzenia, przed­sta­wiania i podsu­mo­wy­wania dokumen­tacji niezbędnej do zakoń­czenia proce­dury awansu.

Ewidencja zbiorów biblio­tecz­nych w praktyce szkolnej: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele biblio­te­karze szkół wszyst­kich typów
Cele: przybli­żenie uczest­nikom tematyki związanej z ewidencją w biblio­tece
(aktualny stan prawny w zakresie ewidencji zbiorów, ewidencja kompu­te­rowa i trady­cyjna, skontrum, selekcja, zagospo­da­ro­wanie materiałów zbędnych), wymiana doświad­czeń zawodo­wych – najczęstsze problemy w codziennej pracy związane z ewidencją zbiorów.

Opis biblio­gra­ficzny jako element warsz­tatu biblio­te­kar­skiego: 4 godz.
Adresaci: nauczy­ciele, wszyscy zainte­re­so­wani
Cele: poznanie norm i przepisów katalo­go­wania stoso­wa­nych do opraco­wana rzeczo­wego zbiorów biblio­tecz­nych; nabycie umiejęt­ności tworzenia opisów biblio­gra­ficz­nych różnych typów dokumentów; propa­go­wanie działań biblio­teki w zakresie rozwią­zy­waniu problemów warsz­ta­to­wych biblio­te­karzy szkol­nych.

IBUK Libra – wirtu­alna czytelnia książek elektro­nicz­nych: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele, wszyscy zainte­re­so­wani zdoby­ciem wiado­mości o zasadach działania platformy IBUK
Cele: przygo­to­wanie użytkow­ników do korzy­stania z wirtu­alnej czytelni, rozwi­janie i dosko­na­lenie umiejęt­ności wyszu­ki­wania infor­macji przy użyciu różnych źródeł infor­macji; propa­go­wanie zbiorów i usług PBW.

Story Jumper – elektro­niczna książeczka: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele szkół podsta­wo­wych
Cele: poznanie narzę­dzia do tworzenia książe­czek elektro­nicz­nych, nabywanie umiejęt­ności samodziel­nego tworzenia książe­czek z wykorzy­sta­niem narzędzi dostęp­nych w programie, poznanie metod wykorzy­stania narzę­dzia w pracy z uczniami.

Tworzymy filmy ze zdjęć: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele wszyst­kich przed­miotów, nauczy­ciele biblio­te­karze
Cele: umiejęt­ność posłu­gi­wania się sieciowym edytorem fotografii BeFunky, umiejęt­ność stworzenia opowieści ze zdjęć w programie Photo Story 3 dla Windows oraz Animoto; umiejęt­ność zapisania historii w postaci pliku z rozsze­rze­niem .wmv, a także udostęp­nienia filmu ze zdjęć w programie Animoto.

Kahoot i Quizizz – ciekawe sposoby na ankietę, sondaż lub quiz: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele wszyst­kich przed­miotów, nauczy­ciele biblio­te­karze
Cele: poznanie możli­wości programów Kahoot i Quizizz, umiejęt­ność tworzenia ankiety bądź quizu w programie Kahoot i Quizizz oraz udostęp­nianie ich.

Padlet i Pikto­chart jako formy promocji w edukacji: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele biblio­te­karze, nauczy­ciele innych przed­miotów, zainte­re­so­wani
Cele: umiejęt­ność posłu­gi­wania się progra­mami Padlet i Pikto­chart, umiejęt­ność tworzenia tablicy w programie Padlet, umiejęt­ność tworzenia plakatu w programie Pikto­chart.

Kamishibai – teatr ilustracji: 5 godz.
Adresaci: nauczy­ciele, nauczy­ciele biblio­te­karze, zainte­re­so­wani
Cele: nabycie podsta­wowej wiedzy na temat techniki jaką jest Teatr Ilustracji Kamishibai, umiejęt­ności właściwej i efektywnej prezen­tacji kamishibai; poznanie możli­wości wykorzy­stania jej do reali­zacji celów eduka­cyj­nych na lekcjach i zajęciach.

Learni­gapps – bezpłatna platforma do tworzenia ćwiczeń interak­tyw­nych i gier dydak­tycz­nych, umożli­wia­jąca założenie wirtu­alnej klasy i pracę z uczniami na platformie: 6 godz.
Adresaci: nauczy­ciele i wszyscy zainte­re­so­wani tworze­niem prostych ćwiczeń i gier oraz pomocy wykorzy­sty­wa­nych w procesie dydak­tycznym.
Cele: przygo­to­wanie do spraw­nego posłu­gi­wania się narzę­dziami ofero­wa­nymi przez platformę, opano­wanie umiejęt­ności tworzenia własnych interak­tyw­nych ćwiczeń, nabycie umiejęt­ności pracy z uczniami w wirtu­alnej klasie.

Snapseed – darmowa, wielo­funk­cyjna aplikacja do edycji zdjęć: 2 godz.
Adresaci: nauczy­ciele, nauczy­ciele biblio­te­karze, zainte­re­so­wani
Cele: poznanie możli­wości programu.

Szkolenia są nieod­płatne. Odbędą się po utworzeniu grupy szkole­niowej.
Kontakt: tel. 52 341 – 30 – 74 wew. 16, e-mail: pbw@​pbw.​bydgoszcz.​pl