Histo­rycy w biblio­tece

W Peda­go­gicznej Biblio­tece Woje­wódz­kiej im. Mariana Rejew­skiego w Bydgoszczy gości­liśmy studentów trze­ciego roku kierunku Historia Insty­tutu Historii i Stosunków Między­na­ro­do­wych Uniwer­sy­tetu Kazi­mierza Wiel­kiego w Bydgoszczy. Słuchacze poznali historię Biblio­teki oraz struk­turę orga­ni­za­cyjną i zadania poszcze­gól­nych wydziałów. W Inter­ne­towym Centrum Infor­macji Multi­me­dialnej korzy­stali z programu Integro Prolib, wyszu­ki­wali w zbio­rach Biblio­teki książki doty­czące meto­dyki nauczania historii oraz innych pozycji zgod­nych z zain­te­re­so­wa­niami. Spotkaniu prze­pro­wa­dzo­nemu w Wydziale Infor­macji i Wspo­ma­gania Placówek Oświa­to­wych towa­rzy­szyła wystawa książek tema­tycznie zwią­zana z kierun­kiem kształ­cenia studentów.

W drugiej części zajęć przy­go­to­wa­liśmy wizytę w biblio­tecznym esacpe roomie oraz Akademii Gier Logicz­nych. Escape room to pokój zagadek. Zamknięci w nim gracze muszą rozwiązać wiele zagadek, aby wydo­stać się z pomiesz­czenia przed upływem 45 minut. Trzeba wykazać się zręcz­no­ścią, wiedzą i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Akademia Gier Logicz­nych to zajęcia eduka­cyjne, których celem jest rozwi­janie wyobraźni prze­strzennej, pamięci, spostrze­gaw­czości i umie­jęt­ności logicz­nego myślenia – a to wszystko przy okazji świetnej zabawy z grami plan­szo­wymi i logicz­nymi. Studenci pozna­wali akty­wi­zu­jące metody nauczania, które będą mogli wyko­rzy­stywać w przy­szłej pracy zawo­dowej.