Wyda­rzenia

«
»
Pn
Wt
Śr
Czw
Pt
So
Nd
Kwie­cień
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  • Euro­pejska Noc Muzeów w Muzeum Oświaty
    17:00 -01:00
    19 – 05-2018 – 20-05 – 2018

    Muzeum Oświaty zaprasza na zwie­dzanie wystaw i do udziału w wydarze­niach towarzy­szą­cych:

    Szkoła naszych dziadków i pra­dziadków“ – zapra­szamy rodziców z dziećmi do szkoły z okresu dwudzie­sto­lecia między­wo­jen­nego.

    Szkol­nictwo w okresie PRL – wystawa wspo­mnień dla wszyst­kich, którzy w tym okresie z torni­strem na plecach wędro­wali do szkoły.

    Drogi zdoby­wania zawodu nauczy­ciela“ – wystawa przezna­czona w szcze­gól­ności dla nauczy­cieli i osób związa­nych z oświatą.

    Losy bydgo­skich nauczy­cieli w latach 1939 – 1945“ – w bie­żącym roku przy­pada 70. rocz­nica zakoń­czenia II wojny świa­towej, dlatego zachę­camy do zwie­dzenia wystawy doty­czącej życia bydgosz­czan w tym okresie.

    Marian Rejewski – genialny kryp­tolog, mate­matyk, bydgosz­czanin“ – każda z odwie­dza­ją­cych osób będzie miała moż­li­wość wykorzy­stać w prak­tyce symu­lator Enigmy.

    Wer­nisaż wystawy Grupy Plama’s z Szubina“, która ist­nieje od 1977 roku. Należą do niej twórcy profe­sjo­nalni i ama­torzy, uprawia­jący różne dzie­dziny sztuk wizual­nych: malar­stwo, grafikę, rzeźbę, tkaninę arty­styczną. Wśród tematów domi­nuje pejzaż, ale nie brakuje również mar­twych natur, por­tretów, kompo­zycji figura­tyw­nych, jak i abs­trakcji. Grupa skupia twórców z Szubina, Łabi­szyna, Ryna­rzewa, Barcina, Żnina, Gąsawy, Nakła nad Notecią, Byd­goszczy, Strzelna, Torunia. Prace grupy prezen­to­wane były w wielu gale­riach w kraju i za granicą. Wystawa na „Noc Muzeów“ jest zbiorem prac z ostat­nich kilku lat opowia­da­ją­cych o miej­scach i zdarze­niach niezwy­kłych, codzien­nych, inspi­ru­ją­cych twórców do wszel­kich dokonań artystycz­nych. Są one świadec­twem czasów w jakich żyjemy, jakie wywie­rają wpływ na naszą wrażli­wość twórczą. W wystawie udział biorą: Hanna Zawadzka-Ple­szyńska – prezes Grupy Plama’s (Szubin), Kry­styna Banach (Szubin), Miro­sław Banach (Szubin), Lidia Jamróz-Maciałek (Szubin), Urszula Jarecka (Szubin), Maciej Jeliński (Szubin), Elż­bieta Kotz (Łabi­szyn), Edward Macie­jewski (Gąsawa), Wie­sława Mikulska (Nakło nad Notecią), Maryla Rakowska-Molenda (Ryna­rzewo), Klaudia Rajmann (Szubin), Bożena Sobie­szyk-Redlak (Nakło nad Notecią), Damian Śledź (Nakło nad Notecią), Krzysztof Wilk (Barcin), Tomasz Woźniak (Szubin), Wal­demar Zyśk (Byd­goszcz), Wal­demar Jarosz (Koszalin). Początek o godz. 18.00.

    Józef Pił­sudski – postać nie­zwykła, dla niektó­rych kontro­wer­syjna“ – pre­lekcja zostanie wygło­szona przez dr Kata­rzynę Gry­sińską-Jarmułę z UKW w Byd­goszczy. Akcentem koń­czącym pre­lekcję będzie występ Zespołu Pieśni i Tańca „Pło­mienie“ z Byd­goszczy (godz. 17.00).

    Sztandar Związku Nauczy­ciel­stwa Pol­skiego“ – ważnym ele­mentem tego­rocznej Nocy Muzeów będzie przeka­zanie sztan­daru ZNP w Byd­goszczy do Muzeum Oświaty.

  • Wer­nisaż wystawy Grupy Plama’s
    17:00 -18:00
    19-05-2018

    Grupa Plama’s ist­nieje od 1977 roku. Należą do niej twórcy profe­sjo­nalni i ama­torzy, uprawia­jący różne dzie­dziny sztuk wizual­nych: malar­stwo, grafikę, rzeźbę, tkaninę arty­styczną. Wśród tematów domi­nuje pejzaż, ale nie brakuje również mar­twych natur, por­tretów, kompo­zycji figura­tyw­nych, jak i abs­trakcji. Grupa skupia twórców z Szubina, Łabi­szyna, Ryna­rzewa, Barcina, Żnina, Gąsawy, Nakła nad Notecią, Byd­goszczy, Strzelna, Torunia. Prace grupy prezen­to­wane były w wielu gale­riach w kraju i za granicą. Wystawa na „Noc Muzeów“ jest zbiorem prac z ostat­nich kilku lat opowia­da­ją­cych o miej­scach i zdarze­niach niezwy­kłych, codzien­nych, inspi­ru­ją­cych twórców do wszel­kich dokonań artystycz­nych. Są one świadec­twem czasów w jakich żyjemy, jakie wywie­rają wpływ na naszą wrażli­wość twórczą. W wystawie udział biorą: Hanna Zawadzka-Ple­szyńska – prezes Grupy Plama’s (Szubin), Kry­styna Banach (Szubin), Miro­sław Banach (Szubin), Lidia Jamróz-Maciałek (Szubin), Urszula Jarecka (Szubin), Maciej Jeliński (Szubin), Elż­bieta Kotz (Łabi­szyn), Edward Macie­jewski (Gąsawa), Wie­sława Mikulska (Nakło nad Notecią), Maryla Rakowska-Molenda (Ryna­rzewo), Klaudia Rajmann (Szubin), Bożena Sobie­szyk-Redlak (Nakło nad Notecią), Damian Śledź (Nakło nad Notecią), Krzysztof Wilk (Barcin), Tomasz Woźniak (Szubin), Wal­demar Zyśk (Byd­goszcz), Wal­demar Jarosz (Koszalin).

  • Józef Pił­sudski – postać nie­zwykła, dla niektó­rych kontro­wer­syjna
    18:00 -19:00
    19-05-2018

    Pre­lekcja dr Kata­rzyny Gry­siń­skiej-Jarmuły z UKW w Byd­goszczy. Akcentem koń­czącym pre­lekcję będzie występ Zespołu Pieśni i Tańca „Pło­mienie“ z Byd­goszczy.

20
21
22
23
  • Mate­ma­tyczne wyszy­wanie, czyli haft na papierze
    09:00 -11:00
    23-05-2018

    Połą­czenie geo­me­trii ze sztuką, two­rzenie obrazów za pomocą odcinków z kolo­ro­wych nitek. Uczest­nicy zapo­znają się z goto­wymi obra­zami oraz sami spró­bują sił w wyszy­waniu. Zajęcia dla uczniów kl.7 – 8 i 2 – 3 gimn.

  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    23-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    23-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    23-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    23-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    13:00 -13:45
    23-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

24
  • Mate­ma­tyczne wyszy­wanie, czyli haft na papierze
    09:00 -11:00
    24-05-2018

    Połą­czenie geo­me­trii ze sztuką, two­rzenie obrazów za pomocą odcinków z kolo­ro­wych nitek. Uczest­nicy zapo­znają się z goto­wymi obra­zami oraz sami spró­bują sił w wyszy­waniu. Zajęcia dla uczniów kl.7 – 8 i 2 – 3 gimn.

  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    24-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    24-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    24-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    24-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    13:00 -13:45
    24-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

25
  • Klub Enigma
    09:00 -09:45
    25-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    09:00 -01:00
    25 – 05-2018 – 01-01 – 1970

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Tangram i spółka
    09:00 -11:00
    25-05-2018

    Dzieci poznają geo­me­tryczne łami­główki, takie jak tangram, jajko Kolumba, pen­to­mino itp. Samo­dzielnie wyko­nują jedną z wybra­nych ukła­danek, którą będą mogli zabrać ze sobą. Zajęcia dla uczniów klas 4 – 6.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    25-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    25-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    25-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    13:00 -13:45
    25-05-2018

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

26
27
28
29
  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    09:00 -10:30
    29-05-2018

    Zajęcia dla dzieci pre­zen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwu­dzie­sto­lecia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    11:00 -12:30
    29-05-2018

    Zajęcia dla dzieci pre­zen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwu­dzie­sto­lecia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Jesteś siebie wart
    12:30 -13:15
    29-05-2018

    Zajęcia z doradztwa zawo­do­wego. Celem zajęć jest dosko­na­lenie przez uczniów umie­jęt­ności dostrze­gania i nazy­wania swoich atutów, kształ­to­wanie umie­jęt­ności okre­ślania swoich zalet oraz doko­nanie war­to­ścio­wania swoich mocnych stron.

  • Poznaj zawody
    13:15
    29-05-2018

    Celem zajęć jest posze­rzenie wiedzy uczniów o świecie zawodów, zapo­znanie mło­dzieży z lokalnym rynkiem pracy oraz zwró­ceniu uwagi na ste­reo­typy w myśleniu o rolach zawo­do­wych.

30
31
Czer­wiec
Czer­wiec
Czer­wiec