Szkolenia i warsztaty dla nauczy­cieli

Szkolenia i warsztaty dla nauczy­cieli

Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Placówek Oświa­to­wych zachęca do zapo­znania się z zaktu­ali­zo­waną ofertą szkoleń i warsz­tatów dla nauczy­cieli w roku szkolnym 2017/2018.

Szkolenia są nieod­płatne. Odbędą się po utwo­rzeniu grupy szko­le­niowej.
Zain­te­re­so­wa­nych prosimy o kontakt:
e-mail: pbw@​pbw.​bydgoszcz.​pl
tel. 52 341 – 30-74 wew. 16

Story Jumper – elek­tro­niczna ksią­żeczka: 2 godz.
Nauczy­ciele szkół podsta­wo­wych
Uczest­nicy poznają narzędzie do tworzenia ksią­że­czek elek­tro­nicz­nych.
Nabędą umie­jęt­ność samo­dziel­nego tworzenia ksią­że­czek z wyko­rzy­sta­niem narzędzi dostęp­nych w programie.
Poznają metody wyko­rzy­stania narzędzia w pracy z uczniami.

Tworzymy filmy ze zdjęć: 2 godz.
Nauczy­ciele wszyst­kich przed­miotów, nauczy­ciele biblio­te­karze
Cele: umie­jęt­ność posłu­gi­wania się sieciowym edytorem foto­grafii BeFunky, umie­jęt­ność stwo­rzenia opowieści ze zdjęć w programie Photo Story 3 dla Windows oraz Animoto; umie­jęt­ność zapisania historii w postaci pliku z rozsze­rze­niem .wmv, a także udostęp­nienia filmu ze zdjęć w programie Animoto.

Kahoot i Quizizz – ciekawe sposoby na ankietę, sondaż lub quiz: 2 godz.
Nauczy­ciele wszyst­kich przed­miotów, nauczy­ciele biblio­te­karze
Cele: poznanie możli­wości programów Kahoot i Quizizz, umie­jęt­ność tworzenia ankiety bądź quizu w programie Kahoot i Quizizz oraz udostęp­nianie ich.

Padlet i Pikto­chart jako formy promocji w edukacji: 2 godz.
Nauczy­ciele biblio­te­karze, nauczy­ciele innych przed­miotów
Cele: umie­jęt­ność posłu­gi­wania się progra­mami Padlet i Pikto­chart, umie­jęt­ność tworzenia tablicy w programie Padlet, umie­jęt­ność tworzenia plakatu w programie Pikto­chart.

KAMI­SHIBAI teatr ilustracji: 5 godz.
Nauczy­ciele, nauczy­ciele biblio­te­karze, zain­te­re­so­wani
Cele: nabycie podsta­wowej wiedzy na temat techniki jaką jest Teatr Ilustracji Kami­shibai, umie­jęt­ności właściwej i efek­tywnej prezen­tacji kami­shibai; poznanie możli­wości wyko­rzy­stania jej do reali­zacji celów eduka­cyj­nych na lekcjach i zajęciach.

LEAR­NIN­GAPPS - bezpłatna platforma do tworzenia ćwiczeń inte­rak­tyw­nych i gier dydak­tycz­nych, umoż­li­wia­jąca założenie wirtu­alnej klasy i pracę z uczniami na plat­formie: 6 godz.
Nauczy­ciele i wszyscy zain­te­re­so­wani tworze­niem prostych ćwiczeń i gier oraz pomocy wyko­rzy­sty­wa­nych w procesie dydak­tycznym.
Cele: przy­go­to­wanie do sprawnego posłu­gi­wania się narzę­dziami ofero­wa­nymi przez platformę, opano­wanie umie­jęt­ności tworzenia własnych inte­rak­tyw­nych ćwiczeń, nabycie umie­jęt­ności pracy z uczniami w wirtu­alnej klasie.

Awans zawodowy nauczy­ciela biblio­te­karza – fakty i mity: 6 godz.
Nauczy­ciele biblio­te­karze ubie­ga­jący się o stopień awansu zawo­do­wego
Uczest­nicy szkolenia: poszerzą wiedzę na temat doku­men­to­wania i podsu­mo­wania stażu na kolejne stopnie awansu zawo­do­wego, uzyskają prak­tyczne wskazówki dotyczące groma­dzenia, przed­sta­wiania i podsu­mo­wy­wania doku­men­tacji niezbędnej do zakoń­czenia procedury awansu.

Ewidencja zbiorów biblio­tecz­nych w praktyce szkolnej: 2 godz. Nauczy­ciele biblio­te­karze szkół wszyst­kich typów
Cele: przy­bli­żenie uczest­nikom tematyki związanej z ewidencją w biblio­tece, a w szcze­gól­ności : aktualny stan prawny w zakresie ewidencji zbiorów, ewidencja kompu­te­rowa i trady­cyjna, skontrum, selekcja, zago­spo­da­ro­wanie mate­riałów zbędnych.
Wymiana doświad­czeń zawo­do­wych – najczęstsze problemy w codziennej pracy związane z ewidencją zbiorów.

Opis biblio­gra­ficzny jako element warsztatu biblio­te­kar­skiego : 4 godz.
Nauczy­ciele, wszyscy zain­te­re­so­wani
Cele: poznanie norm i przepisów kata­lo­go­wania stoso­wa­nych do opra­co­wana rzeczo­wego zbiorów biblio­tecz­nych; nabycie umie­jęt­ności tworzenia opisów biblio­gra­ficz­nych różnych typów doku­mentów; propa­go­wanie działań biblio­teki w zakresie rozwią­zy­waniu problemów warsz­ta­to­wych biblio­te­karzy szkolnych.

IBUK Libra – wirtualna czytelnia książek elek­tro­nicz­nych: 2 godz.
Nauczy­ciele, wszyscy zain­te­re­so­wani zdobyciem wiado­mości o zasadach działania platformy IBUK;
Cele: przy­go­to­wanie użyt­kow­ników do korzy­stania z wirtu­alnej czytelni, rozwi­janie i dosko­na­lenie umie­jęt­ności wyszu­ki­wania infor­macji przy użyciu różnych źródeł infor­macji; propa­go­wanie zbiorów i usług PBW.