Nomi­nacje do nagrody
NIKE 2019
Peda­go­giczna
Biblio­teka Woje­wódzka

im. Mariana Rejew­skiego w Byd­goszczy katalog »

Oferta

Kata­logi i bazy biblio­gra­ficzne

Kata­logi i bazy biblio­gra­ficzne

KATALOG INTEGRO, Biblio­grafia Zagad­nień Peda­go­gicz­nych, Biblio­grafia woj. kujawsko-pomor­skiego (region byd­goski, region toruńsko-wło­cławski)

Udo­stęp­nianie zbiorów

Udo­stęp­nianie zbiorów

Godziny otwarcia – ponie­działek: 9:00 – 15:00, wtorek-piątek: 9:00 – 19:00, sobota: 9:00 – 15:00. Regu­lamin udo­stęp­niania zbiorów

Nie­peł­no­sprawni

Nie­peł­no­sprawni

Infor­macja dla osób doświad­cza­ją­cych trwale lub okre­sowo trud­ności w komu­ni­ko­waniu i poru­szaniu się, pra­gną­cych sko­rzy­stać z zasobów i usług biblio­teki

Czy­telnia online

Czy­telnia online

Dostęp do serwisu IBUK LIBRA zawie­ra­ją­cego elek­tro­niczne wersje książek nauko­wych. Cyfrowa wypo­ży­czalnia między­bi­blio­teczna książek i czaso­pism nauko­wych ACA­DE­MICA

Zajęcia edu­ka­cyjne

Zajęcia edu­ka­cyjne

Orga­ni­zacja zajęć edu­ka­cyj­nych dla uczniów na wszyst­kich etapach kształ­cenia. Oferta na rok 2018/19

Biblio­grafie

Biblio­grafie

Zesta­wiania biblio­gra­ficzne na zamó­wienie nauczy­cieli. Na stronie inter­ne­towej dostępne są zesta­wienia pre­zen­tu­jące zbiory Biblio­teki na aktu­alne i ważne tematy.

Orga­ni­zacja kon­kursów

Orga­ni­zacja kon­kursów

Quizy, kon­kursy tra­dy­cyjne i inter­ne­towe, lite­rackie, pla­styczne, rocz­ni­cowe. Aktu­alne: Mój bajkowy przy­ja­ciel

Wspo­ma­ganie szkół

Wspo­ma­ganie szkół

Sieci współ­pracy i samo­kształ­cenia nauczy­cieli. Szko­lenia i warsz­taty dla nauczy­cieli. Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów. Pro­mo­wanie dobrych praktyk. O wspo­ma­ganiu

Lekcje muze­alne

Lekcje muze­alne

Szkoła naszych dziadków i pra­dziadków; Losy nauczy­cieli byd­go­skich w latach 1939 – 1945; Tajne nauczanie; Spra­wie­dliwi wśród Narodów Świata – Irena Sen­dle­rowa; Sekrety Byd­goszczy… Wszystkie tematy

Medio­teka

Medio­teka

Medio­teka Języka Nie­miec­kiego pod patro­natem Goethe Institut, a także bogate zbiory do nauczania języka angiel­skiego, fran­cu­skiego, hisz­pań­skiego. Zbiory dźwię­kowe, filmy, audio­booki.

Uczeń zdolny

Uczeń zdolny

Oferta spe­cjalna w dostępie do zbiorów dla uczniów z reko­men­dacją nauczy­ciela pro­wa­dzą­cego.

Dostęp do Inter­netu

Dostęp do Inter­netu

Bez­prze­wo­dowy dostęp do sieci Internet dla użyt­kow­ników posia­da­ją­cych prze­nośne urzą­dzenia zgodne z Wi-Fi. Moż­li­wość korzy­stania z kom­pu­terów w Wydziale Infor­macji.

Kon­fe­rencje i warsz­taty

Kon­fe­rencje i warsz­taty

Orga­ni­zacja kon­fe­rencji meto­dycz­nych, warsz­tatów i szkoleń dla nauczy­cieli.

Wolon­ta­riat

Wolon­ta­riat

Pro­jekty wolon­ta­riatu euro­pej­skiego w biblio­tece: Travel to Europe, Toge­ther in Europe, To Be Like Libra­rian. (więcej…)

Wyda­rzenia

2019 >
Styczeń
«
»
Pn
Wt
Śr
Czw
Pt
So
Nd
Gru­dzień
1
2
3
4
5
6
7
8
  • Nie­zwykła historia dziadków do orze­chów
    Cały dzień
    08-01-2019

    Ostatni dzień pre­zen­tacji wystawy pt. „Nie­zwykła historia dziadków do orze­chów” z kolekcji Ewy Biel­skiej i Grażyny Jasiek, zor­ga­ni­zo­wanej z ini­cja­tywy Marka Micha­laka we współ­pracy z Miejską Biblio­teką Publiczną w Tucholi.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    08:30 -09:15
    08-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    08:30 -09:15
    08-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • To, co konieczne, to, co zby­teczne
    08:30 -10:00
    08-01-2019

    Zajęcia eduka­cyjne przygo­to­wane w ramach pro­jektu „Wszystko, co najważ­niej­sze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Klub Enigma
    09:30 -10:15
    08-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:30 -10:15
    08-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Stara szkoła
    10:00 -11:30
    08-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • To, co konieczne, to, co zby­teczne
    10:00 -11:30
    08-01-2019

    Zajęcia eduka­cyjne przygo­to­wane w ramach pro­jektu „Wszystko, co najważ­niej­sze, czyli poczy­tajmy i poroz­ma­wiajmy o warto­ściach”.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    10:30 -11:15
    08-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:30 -11:15
    08-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    11:30 -12:15
    08-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    11:30 -12:15
    08-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

9
  • Pro­gra­mo­wanie z Ozo­botem
    09:00 -10:30
    09-01-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły pod­sta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozu­mienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów z wykorzy­sta­niem urzą­dzeń cyfro­wych.
  • Wszystkie moje mamy
    09:00 -10:20
    09-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów szkół pod­sta­wo­wych o Irenie Sen­dle­rowej.

  • Zimowe opo­wieści
    09:00 -10:30
    09-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Pro­gra­mo­wanie z Ozo­botem
    11:00 -12:30
    09-01-2019

    Zajęcia eduka­cyjne dla kl. 1 – 3 szkoły pod­sta­wowej. Cele zajęć:

    • podno­szenie kompe­tencji infor­ma­tycz­nych uczniów;
    • rozwi­janie umiejęt­ności rozu­mienia, anali­zo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów;
    • nauczanie progra­mo­wania i rozwią­zy­wania pro­blemów z wykorzy­sta­niem urzą­dzeń cyfro­wych.
  • Ger­ma­ni­zacja i rusy­fi­kacja szkol­nictwa w okresie zaborów
    11:00 -12:00
    09-01-2019

    Uczniowie polscy w walce o język ojczysty – zajęcia dla dzieci i mło­dzieży.
  • Zimowe opo­wieści
    13:00 -14:30
    09-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

10
  • Zimowe opo­wieści
    09:00 -10:30
    10-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Zimowe opo­wieści
    10:30 -12:00
    10-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Wszystkie moje mamy
    12:00 -13:30
    10-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów szkół pod­sta­wo­wych o Irenie Sen­dle­rowej.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    13:00 -13:45
    10-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Wszystkie moje mamy
    13:30 -15:00
    10-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów szkół pod­sta­wo­wych o Irenie Sen­dle­rowej.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    13:45 -14:30
    10-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

11
  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:00 -09:45
    11-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Stara szkoła
    09:00 -10:00
    11-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Zimowe opo­wieści
    09:00 -10:30
    11-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

  • Stara szkoła
    10:00 -11:00
    11-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    10:00 -10:45
    11-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Zimowe opo­wieści
    11:00 -12:30
    11-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne w Dzie­cięcej Aka­demii Czy­tania Bajek dla przed­szko­laków i uczniów klas I-III pro­mu­jące czy­tel­nictwo. Głośne czy­tanie wybra­nych tekstów lite­rac­kich o tema­tyce zwią­zanej z tematem spo­tkania. Zajęcia są uatrak­cyj­niane poga­danką lub pre­zen­tacją wpro­wa­dza­jącą, zabaw­nymi i cie­ka­wymi aneg­do­tami, rozmową kie­ro­waną z dziećmi na temat czy­ta­nych utworów oraz dającą im moż­li­wość wyra­żenia swoich emocji. Uczest­nicy zajęć wyko­nują prace pla­styczne lub inne zadania (np. krzy­żówki, rebusy, zagadki, quizy itp.).

12
13
14
15
  • Stara szkoła
    09:00 -10:30
    15-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

16
  • Stara szkoła
    10:30 -11:30
    16-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Stara szkoła
    11:30 -13:00
    16-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

17
  • Pla­stu­siowy pamiętnik
    10:00 -11:30
    17-01-2019

    Warsz­taty dla dzieci. Zajęcia z kaligra­fii przy użyciu pióra ze sta­lówką i atra­mentu. Lepie­nie figurek z pla­ste­liny. Jak wyglą­dała szkoła naszych dziadków i pra­dziadków.

  • Stara szkoła
    11:30 -13:00
    17-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Stara szkoła
    12:00 -13:00
    17-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    12:30 -14:00
    17-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

18
  • Pla­stu­siowy pamiętnik
    10:00 -11:30
    18-01-2019

    Warsz­taty dla dzieci. Zajęcia z kaligra­fii przy użyciu pióra ze sta­lówką i atra­mentu. Lepie­nie figurek z pla­ste­liny. Jak wyglą­dała szkoła naszych dziadków i pra­dziadków.

19
20
21
22
23
  • Stara szkoła
    10:30 -11:30
    23-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Stara szkoła
    11:30 -13:00
    23-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

24
25
  • Stara szkoła
    10:30 -11:30
    25-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    11:00 -11:45
    25-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Stara szkoła
    11:30 -12:30
    25-01-2019

    Zajęcia prezen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwudzie­sto­le­cia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    12:00 -12:45
    25-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

26
27
28
  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    08:30 -09:15
    28-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    08:30 -09:15
    28-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    09:30 -10:15
    28-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:30 -10:15
    28-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:30 -11:15
    28-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    10:30 -11:15
    28-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    11:30 -12:15
    28-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    11:30 -12:15
    28-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

29
30
  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    09:00 -09:45
    30-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    10:00 -10:45
    30-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    10:00 -10:45
    30-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Szkoła naszych dziadków i pra…
    10:30 -12:00
    30-01-2019

    Zajęcia dla dzieci pre­zen­tu­jące szkołę z okresu zaboru pru­skiego i dwu­dzie­sto­lecia mię­dzy­wo­jen­nego.

  • Klub Enigma
    11:00 -11:45
    30-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    11:00 -11:45
    30-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Aka­demia Gier Logicz­nych
    12:00 -12:45
    30-01-2019

    Zajęcia edu­ka­cyjne dla uczniów.

  • Klub Enigma
    12:00 -12:45
    30-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

  • Klub Enigma
    13:00 -13:45
    30-01-2019

    Zamknięci w escape roomie gracze muszą wydo­stać się z pomiesz­czenia w 45 min. By to zrobić, trzeba roz­wiązać kilka zagadek, wykazać się zręcz­no­ścią i umie­jęt­no­ścią logicz­nego myślenia. Uczest­nicy muszą ze sobą współ­pra­cować i wyko­rzy­stać swoje zdol­ności ana­li­tyczne. Tutaj liczy się spo­strze­gaw­czość, kre­atyw­ność, spryt i wiedza.

31
Luty
Luty
Luty

O biblio­tece

Wydział Udo­stęp­niania Zbiorów
Wydział Gro­ma­dzenia i Opra­co­wania Zbiorów
Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Pla­cówek Oświa­to­wych
Muzeum Oświaty
Wydział Admi­ni­stra­cyjno-Gospo­darczy
Kodeks etyki pra­cow­ników
Archiwum wyda­rzeń
Historia biblio­teki
Struk­tura orga­ni­za­cyjna
Wydział Udo­stęp­niania Zbiorów

Wydział Udo­stęp­niania Zbiorów

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Mał­go­rzata Zapę­dowska

tel. 52 341 30 74 wew. 18 czytelnia@​pbw.​bydgoszcz.​pl
tel. 52 341 30 74 / 52 341 19 84 wew.17 wypozyczalnia@​pbw.​bydgoszcz.​pl

W ramach wydziału funk­cjo­nują: Czy­telnia Główna, Wypo­ży­czalnia, Zbiory Audio­wi­zu­alne. (więcej…)

Wydział Gro­ma­dzenia i Opra­co­wania Zbiorów

Wydział Gro­ma­dzenia i Opra­co­wania Zbiorów

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Lucyna Poźnia­kowska-Misiak

Tel. 52 341 19 84 wew. 13 – opra­co­wanie
Tel. 52 340 01 40 – gro­ma­dzenie

opracowanie@​pbw.​bydgoszcz.​pl

gromadzenie@​pbw.​bydgoszcz.​pl

Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Pla­cówek Oświa­to­wych

Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania Pla­cówek Oświa­to­wych

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Ewa Bedełek

Tel. 52 341 30 74 / 52 341 19 84 wew. 16

pbw@​pbw.​bydgoszcz.​pl

W ramach wydziału funk­cjo­nuje:
Czy­telnia Biblio­gra­ficzna i Inter­ne­towe Centrum Infor­macji Mul­ti­me­dialnej. (więcej…)

Muzeum Oświaty

Muzeum Oświaty

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Joanna Gra­bowska-Jano­wiak

Czynne:
ponie­działek 8:00 – 15:00
wtorek 8:00 – 17:00
środa, czwartek, piątek 8:00 – 15:00

Tel. 52 342 65 90
muzeumoswiaty@​poczta.​onet.​pl

Muzeum funk­cjo­nuje od 15 wrze­śnia 1985 roku, a w struk­turze Peda­go­gicznej Biblio­teki Woje­wódz­kiej w Byd­goszczy od 1992 roku. (więcej…)

Wydział Admi­ni­stra­cyjno-Gospo­darczy

Wydział Admi­ni­stra­cyjno-Gospo­darczy

KIE­ROWNIK WYDZIAŁU: Mał­go­rzata Wierz­bowska

Tel. 52 341 30 74
Tel. 52 341 19 84
administracja@​pbw.​bydgoszcz.​pl

Kodeks etyki pra­cow­ników

Kodeks etyki pra­cow­ników

Kodeks etyki pra­cow­ników Peda­go­gicznej Biblio­teki Woje­wódz­kiej w Byd­goszczy wyznacza stan­dardy postę­po­wania pra­cow­ników w związku z wyko­ny­wa­niem przez nich zadań służby publicznej, rozu­mianej nie tylko jako wyko­ny­wanie poleceń zwierzch­ników, lecz również jako słu­żenie inte­resom wspól­noty samo­rzą­dowej i spo­łecz­ności lokalnej oraz postę­po­wanie zgodnie z war­to­ściami przy­ję­tymi w demo­kra­tycznym spo­łe­czeń­stwie.

Archiwum wyda­rzeń

Archiwum wyda­rzeń


ROK 2016

ROK 2015

ROK 2014

ROK 2013

ROK 2012

Historia biblio­teki

Historia biblio­teki

Biblio­teka powstała w 1921 r. w Toruniu jako Okrę­gowa Biblio­teka Peda­go­giczna Kura­to­rium Okręgu Szkol­nego Pomor­skiego z ini­cja­tywy pierw­szego kura­tora Zyg­munta Gąsio­row­skiego. Księ­go­zbiór gro­ma­dzono w oparciu o apel zwró­cony do wydaw­nictw i księ­garń.

W 1932 r. w związku z likwi­dacją kura­to­rium księ­go­zbiór prze­ka­zano biblio­tece w Gru­dziądzu.

Biblio­teka wzno­wiła swoją dzia­łal­ność 1 paź­dzier­nika 1938 r. w gmachu Książ­nicy Miej­skiej im. Miko­łaja Koper­nika w Toruniu. Od tej chwili nastę­pował coraz większy jej rozwój – tuż przed wybu­chem II wojny świa­towej księ­go­zbiór liczył 100 tys. tomów.

Podczas wojny uległo znisz­czeniu 97,5% księ­go­zbioru. Biblio­teka wzno­wiła dzia­łal­ność wiosną 1945 r. w nowym miejscu przy Placu Teatralnym, w jednym z pomiesz­czeń KOSP w Toruniu, z 2,5 tys. tomów zde­po­no­wa­nych w Książ­nicy Miej­skiej.

W 1951 r. Biblio­teka otrzy­mała nową nazwę: Peda­go­giczna Biblio­teka Woje­wódzka i stała się samo­dzielną jed­nostką orga­ni­za­cyjną w ramach Kura­to­rium. Powo­łano sieć 21 bibliotek powia­to­wych i zwięk­szono liczbę pra­cow­ników.

W 1968 r. Biblio­teka została prze­nie­siona do Byd­goszczy (więcej…)

Struk­tura orga­ni­za­cyjna

Struk­tura orga­ni­za­cyjna

DYREKTOR BIBLIO­TEKI


mgr Ewa Pro­nobis-Sosnowska

tel. 52 341 19 84

dyrektor@​pbw.​bydgoszcz.​pl

WYDZIAŁY:

WYDZIAŁ GRO­MA­DZENIAOPRA­CO­WANIA ZBIORÓW
WYDZIAŁ UDO­STĘP­NIANIA ZBIORÓW
WYDZIAŁ INFOR­MACJIWSPO­MA­GANIA PLA­CÓWEK OŚWIA­TO­WYCH
MUZEUM OŚWIATY
WYDZIAŁ ADMI­NI­STRA­CYJNO-GOSPO­DARCZY

Kontakt

Peda­go­giczna Biblio­teka Woje­wódzka w Byd­goszczy
ul. M. Skło­dow­skiej-Curie 4
85 – 094 Byd­goszcz

Tele­fony:

52 341 19 84
52 341 30 74 

numery wewnętrzne:
Fax – 10,
Sekre­ta­riat – 11,
Opra­co­wanie zbiorów – 13,
Księ­go­wość – 14,
Zbiory Audio­wi­zu­alne – 15,
Wydział Infor­macji i Wspo­ma­gania
Pla­cówek Oświa­to­wych – 16,
Wypo­ży­czalnia – 17,
Czy­telnia – 18

52 341 71 86 (Księ­go­wość)
52 340 01 40 (Gro­ma­dzenie zbiorów)
52 342 65 90 (Muzeum Oświaty)

Zmień rozmiar czcionki
Zmień kontrast